Népszerű kávékapszulák az OMV-nél
Továbbra is eszpresszó-nemzet a magyar
- Augusztustól kávékapszulákkal bővül az OMV VIVA kínálata a töltőállomásokon
- A kapszulák a Dolce Gusto és a Nespresso gépekkel kompatibilisek
- A vállalat friss felmérése szerint változatlanul az eszpresszó a magyarok kedvence, jelentős részük mélyebben is hajlandó zsebbe nyúlni a magasabb minőség érdekében
A Classic Selection és Single Origin Colombia 100% Arabica VIVA szemeskávék augusztustól már kapszulás formában is elérhetők az OMV töltőállomásain. A Nespresso és Dolce Gusto gépekkel is kompatibilis termékek 10, valamint 16 darabos kiszerelésben érkeznek a kínálatba. A különlegességek változatlanul az OMV VIVA partnerének, az olasz Gimoka csoportnak a kávépörkölő üzemében készülnek. A Nespresso gépekkel kompatibilis kapszulák csomagolása ráadásul kizárólag biológiailag lebomló anyagokat tartalmaz. Mivel az OMV már a kezdetektől Fairtrade kereskedelemből szerzi be a kávét, a társaság ezzel egy újabb környezettudatos lépést tesz meg.
Az eszpresszó a favorit itthon
A magyarok körében továbbra is megdönthetetlen az eszpresszó népszerűsége – derül ki az OMV közel 2000 fő megkérdezésével készült friss felméréséből. A kávéfogyasztási szokások feltérképezése céljából készített kutatás szerint itthon a fogyasztók csaknem fele (45%) így issza a feketéjét, de nagy rajongói tábora van a hosszú kávénak (19%) és a cappuccinónak (17%) is. A magyarok 44%-a jellemzően két csésze kávét fogyaszt el egy nap, de minden negyedik ember (25%) három, minden tizedik (10%) pedig még ennél is több kávét iszik meg.
A megkérdezettek a kényelmes kávézást részesítik előnyben, a főleg otthon történő feketézés mellett (73%) útközben, például egy töltőállomáson is leginkább a helyben fogyasztást választják (76%). Az úton lévők éppen fele (50%) ragaszkodik a megszokott, kedvenc kávétípusához, de több mint egyharmaduk (37%) szívesen nyit az új ízek felé. Utóbbit jól alátámasztják a nyári kávéfogyasztási szokásokra adott válaszok is: a legmelegebb hónapokban a töltőállomásra betérők kimagasló arányban, mintegy 17 százalékkal többen választják például a jegeskávét, mint máskor. A válaszadók számára a kávé kiválasztásakor a legfontosabb szempont annak minősége (67%), de hangsúlyos szerepet játszik az ízesítés (12%) és a márkanév (12%) is. A minőségért cserébe egy-egy csészénél minden második fogyasztó (50%) alkalmanként, több mint egyharmaduk (38%) pedig akár minden esetben hajlandó a nagyobb anyagi áldozatra. Így a többség 300-500 forintos (63%), egyesek viszont akár az 500 forintnál drágább (20%) kávé megfizetésétől sem riadnak vissza.
Az alapvetően konzervatív hozzáállású hazai fogyasztók érezhetően egyre nyitottabbá váltak az új ízek és a minőségi kávéfogyasztás irányába. Ez különösen örömteli Magyarország egykor világhíres kávéházi múltja fényében. Az OMV töltőállomásokon elérhető, kiváló minőségű VIVA kávék forgalmazásával is többek közt a hazai kávékultúra erősítésén dolgozunk, ezért is dobtuk piacra népszerű kávéfajtáink kapszulás változatait is – mondta Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere.
Az OMV adatai szerint a fogyasztás minden termékkategóriában kezd visszaállni a veszélyhelyzet előtt megszokott szintekre. A VIVA saját márkás termékek jelentős részét képezik az eladásoknak, ezek értékesítése júniusban mintegy harmadával nőtt a veszélyhelyzet alatti hónapokhoz képest. A fogyasztási szokások ugyanakkor jelentősen változnak, az autópályák mentén fekvő töltőállomások súlya mérséklődött, míg a városi kutaké növekedett.
Háttérinformáció
OMV Hungária Ásványolaj Kft.
Az OMV 1990-ben lépett a magyar piacra. A budapesti székhelyű OMV Hungária Kft. jelenleg 197 töltőállomást üzemeltet, és 15 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Magyarországon. Az OMV-töltőállomások multifunkcionális szolgáltató központokként üzemelnek, ahol a vásárlók és járműveik egyaránt feltöltődhetnek. Az OMV-nél üzemanyagokat, kenőanyagokat és autómosó szolgáltatásokat, 122 töltőállomáson frissen főzött, Fair Trade forrásból származó VIVA kávét, a shopban pedig élelmiszereket, frissítőket és számos kiegészítő szolgáltatást vásárolhatnak az autósok. Az OMV hálózatában 85, SPAR express-koncepció szerint átalakított shop működik. Az OMV Hungária közel 60 főt alkalmaz közvetlenül, töltőállomás-hálózatában pedig hozzávetőleg 1700-an dolgoznak.
OMV Aktiengesellschaft
Az OMV kitermelési és kereskedelmi tevékenysége magában foglalja a kőolaj- és földgáztermékeket, az innovatív energiatermelést, illetve a legkorszerűbb petrokémiai megoldásokat – a felelős vállalati magatartás keretei között. A 2019-es, 23 milliárd eurós csoportszintű árbevételével és közel 20000 munkavállalójával az OMV Aktiengesellschaft Ausztria egyik legnagyobb, tőzsdén jegyzett ipari vállalata. Az Upstream üzletág erős jelenléttel bír Közép-Kelet Európában, amit egy kiegyensúlyozott nemzetközi portfólió egészít ki olyan központi térségekben mint a Közel-Kelet és Afrika, az Északi-tenger, Oroszország, valamint az Ázsiai és Csendes-óceáni régió. Az üzletág napi átlagos termelése mintegy 487 000 hordó olajekvivalens volt 2019-ben. A Downstream-üzletágban az OMV három finomítót üzemeltet Európában, emellett 15 százalékos tulajdonrészese az egyesült arab emírségekbeli ADNOC olajtársaságnak, finomítói kapacitása így eléri a 24,9 millió tonnát. Az OMV továbbá 36 százalékos részesedéssel rendelkezik a Borealisban, ami a világ egyik vezető poliolefin előállítója. A társaság mintegy 2100 töltőállomást üzemeltet tíz európai országban. Az OMV gázvezeték-hálózatot működtet Ausztriában (Gas Connect Austria GmbH), és gáztározókat tart fenn Ausztriában és Németországban. Az OMV 2019-ben mintegy 137 terawattóra energiaértékű gázt értékesített. A fenntarthatóság a vállalati stratégia szerves részét képezi az OMV-nél. Az OMV ösztönzi a csökkentett szén-dioxid-kibocsátással járó gazdaságra való áttérést, továbbá mérhető célokat tűzött ki a szén-dioxid-intenzitás csökkentésére, illetve új energia- és petrolkémiai megoldások bevezetésére.
További információ:
OMV-sajtókapcsolat: Katona Adrienn
adrienn.katona@omv.com
+36 1 381-9733