Weboldalak
Bezár

A presszókávé a magyar autósok kedvence

A magyar autósok legkedveltebb kávéja a presszó, a magyarországi OMV-benzinkutakon elfogyasztott 2,5 millió csésze több mint felét ilyen formában kérik a vásárlók – derül ki az OMV Hungária adataiból. Az olajtársaság mostantól kizárólag méltányos kereskedelemből származó, FAIRTRADE minősítéssel rendelkező kávét kínál 101, VIVA kávézóval rendelkező töltőállomásán.

A hazai utakon autózók több mint fele presszókávét fogyaszt, ha tankolás közben betér egy kávéra, míg a vásárlók ötöde kapucsínót választ az OMV Hungária adatai szerint. A vállalat VIVA kávézóiban megforduló vendégek 15 százaléka a hosszú kávét, nagyjából 10 százalék pedig az egyéb tejes termékeket – köztük a latte machiatót, a melange-ot vagy a bécsi kávét – részesíti előnyben. Az OMV Hungária hazai töltőállomásain idén várhatóan már több mint 2,5 millió csésze forró italt vásárolnak az autósok, ami százalékos arányban kétszámjegyű éves növekedést jelent. Az OMV VIVA kávézóval rendelkező, 101 töltőállomásból álló hálózata ezzel az ország legnagyobb kávézóláncának számít.

"Az OMV a magyarországi töltőállomás-piacon az elsők között helyezett hangsúlyt a kiemelkedő kávéélményre annak érdekében, hogy egyszerre a felszolgálásában és az alapanyagaiban is a legkiválóbb minőséget kínálja. Idén nyártól mind az OMV-kutakon elkészített, mind az otthoni felhasználásra szánt szemes VIVA kávék a méltányos kereskedelem jegyében, FAIRTRADE védjeggyel kerülnek a vásárlókhoz" – hangsúlyozta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója. "A FAIRTRADE nemzetközi civil szervezetként garantálja, hogy a termelőktől a fenntarthatóság és kedvezőbb kereskedelmi feltételek jegyében kerüljön a töltőállomásokra a minőségi kávé – lehetőséget teremtve környezetbarát technológiák alkalmazására" – tette hozzá.

Az OMV saját fejlesztésű VIVA kávéblendjét a harmadik legnagyobb olasz kávépörkölő üzem, a családi vállalkozásként működő Gimoka szakértőinek segítségével fejlesztették ki és gyártják. Az OMV VIVA blend csapata az olasz kávépörkölő szakértőivel közösen dolgozta ki a különleges kávékeveréket, a minőségi ízélményt számos vakteszten a vásárlók és a töltőállomás-partnerek bevonásával.

A minőségi kávék iránt érdeklődő vásárlók ma már az íz és a minőség mellett a termék eredetére is kiemelt figyelmet fordítanak. Az OMV kilenc országot lefedő, 1400 tagból álló európai töltőállomás-hálózatában ma évi közel másfélmillió vásárló 34 millió csésze VIVA kávét vásárol. "A tapasztalatok szerint a töltőállomásokon elérhető minőségi kávé egyre komolyabb versenyelőnyt jelent, a VIVA blend pozitív hazai fogadtatását pedig az elmúlt években folyamatosan emelkedő kávéforgalom támasztja alá" – tette hozzá Balogh Tibor.

Fotókat az OMV-fotótárból tölthet le az alábbi linken:
https://omv-mediadatabase.com/marsOMV/en/instance/ko/VIVA-Coffee.xhtml?oid=93471

Háttérinformáció:

OMV Hungária Ásványolaj Kft.
Az OMV 1990-ben lépett a magyar piacra. A budapesti székhelyű OMV Hungária Kft. jelenleg 183 töltőállomást üzemeltet, és 11 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Magyarországon. Az OMV-töltőállomások multifunkcionális szolgáltató központokként üzemelnek, ahol a vásárlók és járműveik egyaránt feltöltődhetnek. Az OMV-nél üzemanyagokat, kenőanyagokat és autómosó szolgáltatásokat, 101 töltőállomáson frissen főzött, Fair Trade forrásból származó VIVA kávét, a shopban pedig élelmiszereket, frissítőket és számos kiegészítő szolgáltatást vásárolhatnak az autósok. Az OMV hálózatában 67, SPAR express-koncepció szerint átalakított shop működik. Az OMV Hungária közel 60 főt alkalmaz közvetlenül, töltőállomás-hálózatában pedig hozzávetőleg 1700-an dolgoznak.

OMV Aktiengesellschaft
23 milliárd euró csoportszintű árbevételével és 24 100 fős létszámával (2015. év végi adatok) az OMV Aktiengesellschaft Ausztria egyik legnagyobb tőzsdén jegyzett ipari vállalata. Az Upstream üzletág erős alapokkal bír három régióban – Közép-Kelet-Európában, Romániában, Ausztriában, emellett az Északi-tengeren, illetve a közel-keleti és afrikai régióban. Az üzletág napi termelése mintegy 303 000 hordó olaj ekvivalens volt 2015-ben. A Downstream-üzletágban az OMV finomítói kapacitása évi 17,8 millió tonna, és 2015 végén az üzletág mintegy 3800 töltőállomást üzemeltetett 11 országban. Az OMV gázvezeték-hálózatot működtet Ausztriában, és gáztározókat tart fenn Ausztriában és Németországban. 2015-ben az OMV mintegy 110 terawattóra energiaértékű gázt értékesített.

FAIRTRADE
A FAIRTRADE civil kezdeményezésként, nonprofit szervezetek irányításával működik, közel két évtizede hivatalos védjegyként is használják. Fő célkitűzése, hogy a főként fejlődő országokban működő termelők kedvezőbb kereskedelmi feltételekkel adhassák el áruikat, ezzel is hozzájárulva a fenntarthatósághoz az adott régióban. A FAIRTRADE védjeggyel ellátott termékeket – elsősorban élelmiszereket, gyümölcsöket, kávét, kakaót, de például aranyat is – a termelők nemcsak magasabb áron, de szigorú társadalmi, környezeti és minőségi feltételek betartása mellett tudják értékesíteni. A FAIRTRADE mozgalom csúcsintézménye a nonprofit Fairtrade International, illetve a minősítéseket kibocsátó FLO-CERT. A kezdeményezésben 2014-2015-ben 1,5 millió termelő és dolgozó vett részt 74 országban, 2012-2013-ban a termelők közel egymilliárd euró árbevételhez jutottak a rendszeren keresztül.

További információ:

OMV-sajtókapcsolat:
Leszák Tamás – Noguchi Porter Novelli
tleszak@noguchi.hu
+36306880866

Web:
http://www.omv.hu
http://blog.omv.com

Közösségi média:
http://twitter.com/omv
http://youtube.com/omv
http://linkedin.com/company/omv

Kenőanyag kereső