Weboldalak
Bezár

Az ultragyors elektromos autótöltés fejlesztése Közép- és Kelet-Európában

Az OMV 28 ultragyors elektromos autó töltőpontból álló hálózat kiépítésébe kezdett Magyarországon

  • Az OMV 28 töltőpontot telepít az ország 7 pontján, amelyek egyenként legalább 150 kW teljesítményűek
  • A magyarországi beruházás teljes összege mintegy 2,1 millió euróra becsülhető, amelyből több mint 1 050 000 eurót az Európai Unió finanszíroz.
  • A beruházás egy nagyobb kelet- és közép-európai projekt része, egy három vállalatból álló konzorcium megvalósításában, amelynek tagjai a romániai OMV Petrom Marketing SRL (OPM RO), egyben a konzorcium koordinátora és a hálózat magyarországi és szlovákiai fejlesztésének vezetője is, az OMV Hungária Ásványolaj Kft. (OMV HU) és az OMV Slovensko SRO (OMV SK) vállatok.

img_CEF-projekt

Az OMV Hungária Ásványolaj Kft. bejelentette, hogy a vállalat az év végéig megkezdi az ország nagy forgalmú útvonalain lévő töltőállomásain 28 elektromos autó töltőpontból álló hálózat kiépítését. A beruházás része egy, az OMV és az Európai Unió által közösen finanszírozott nagyobb projektnek, amely több mint 400 pont telepítésével járul hozzá a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) mentén az elektromos autók ultragyors töltését szolgáló regionális hálózat fejlesztéséhez.

Ultragyors töltőpontok Magyarországon

A 28, egyenként legalább 150 kW teljesítményű, ultragyors töltőpontot 7 helyszínen helyezik el. A készülékek maximális töltőteljesítménye elérheti a 300 kW-ot, és az autó kapacitásától függően körülbelül 10-15 perc alatt képesek egy járművet 200 km-es hatótávolságra feltölteni. 

Az Európai Unió 1 050 000 euróval támogatja a 7 magyarországi helyszínt, a teljes költség 2,1 millió euró. Az összes állomás telepítése 2025 végéig zárul le.

"Az OMV 2030-ig tartó stratégiájával vállaltuk, hogy aktívan hozzájárulunk a régió energetikai átalakításához - mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. - Megkezdtük az alacsony kibocsátású és szén-dioxid-mentes megoldások fejlesztését, amelyre a 2030-ig becsült beruházások közel 35%-át, mintegy 11 milliárd eurót tervezünk fordítani. Azzal, hogy európai forrásokat vonz, e megoldások fejlesztése nagyban hozzájárul a gazdasági növekedéshez Magyarországon és Közép- és Kelet-Európában".

A régiós projekt

Az OMV Petrom Marketing, az OMV HU és az OMV SK által alkotott konzorcium sikeresen nyújtotta be az "Ultragyors elektromos autótöltés fejlesztése Közép- és Kelet-Európában" projekt európai finanszírozására irányuló pályázatát, majd megkapta a támogatási szerződés jóváhagyását az Európai Éghajlat-politikai, Környezetvédelmi és Infrastrukturális Végrehajtó Ügynökségtől. Az OMV Petrom Marketing a projektnek koordinátora, amelynek célja, hogy 2025 végéig több mint 400, egyenként 150 kW beépített teljesítményű ultragyors töltőpontot telepítsen. Ebből 328-at 80 romániai helyszínen, 52-t 11 szlovákiai helyszínen, 28-at pedig 7 magyarországi helyszínen telepítenek.

Radu Căprău, az OMV Petrom igazgatótanácsának finomítási és marketing tevékenységért felelős tagja a projektről elmondta: "Minden módon segítjük ügyfeleinket a közlekedés szén-dioxid-mentesítésének folyamatában, és a lehető legtöbb mobilitási lehetőséget szeretnénk kínálni számukra. Ennek egyik formája az alternatív mobilitáshoz szükséges infrastruktúra fejlesztése. Az elmúlt három évben partnerségek révén telepítettünk töltőpontokat, ma megtettük az első lépéseket a saját elektromos töltőállomás-hálózatunk kiépítése felé."
"Ez a projekt Európa-szerte tovább erősíti a szén-dioxid-mentes mobilitásra történő áttérést. Az új töltőpontok a lakosság és a gazdasági szereplők számára egyaránt előnyösek lesznek, mivel zökkenőmentes és összekapcsolt hálózatot biztosítanak az elektromos járműveik számára. Ezen keresztül járulnak hozzá az európai Green Deal célkitűzéseinek eléréséhez" - mondta Richard Ferrer, az Európai Éghajlat-politikai, Környezetvédelmi és Infrastrukturális Végrehajtó Ügynökség (CINEA) alternatív üzemanyagokért felelős vezetője.

A teljes beruházás becsült összege körülbelül 39 millió euro, amelyből körülbelül 15 millió eurót az Európai Unió biztosít az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül, közel 5 millió eurót bankhitelből, a fennmaradó részt pedig saját forrásból finanszírozzák.

Az Európai Unió által finanszírozott projekt. A kifejtett nézetek és vélemények azonban kizárólag a szerző sajátjai, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy a CINEA véleményét. Ezekért sem az Európai Unió, sem a CINEA nem felelős.

Kenőanyag kereső