Weboldalak
Bezár
PSS Ad blue-t tankoló férfi

AdBlue® - a tisztább levegőért

 A környezetvédelmi szabályozások a személy-, haszon-, továbbá mezőgazdasági gépjárművek esetében is egyre szigorodnak, így már nem elegek a különféle optimalizálások (pl. katalizátor/abroncs csere; aerodinamikai optimalizálás, stop-start rendszer stb.). A közepes és nagyméretű dízelmotorok az Európai Unió által szabályozott kibocsátási határértékeket ma már csak az AdBlue környezetbarát adalékanyag használatával tudják teljesíteni.

Az Euro 6 uniós kibocsátási szabvány 2014 szeptemberében lépett hatályba. Célja, hogy korlátozza a közúti járművek által kibocsátott szennyező gázok mennyiségét. A szabvány értelmében tovább csökkentették a tehergépjárművek és buszok nitrogén-oxid (NO), szén-monoxid (CO), szén-hidrogén (HC), valamint egyéb finomszemcsés anyagok (PM) kibocsátási határértékeit.

Az AdBlue® a legújabb SCR technológiával együtt a legszigorúbb teszteken esett át: vizsgáltuk hosszú
idejű használat során, illetve szélsőséges körülmények között is. Az OMV egészen a kezdetektől részt vett a munkában: együttműködtünk az AdBlue® termék kifejlesztésében, és ma is ugyanazt a minőséget szállítjuk a járműgyártóknak.

 

Mi is az AdBlue?

Az AdBlue egy folyékony, tiszta oldat, amely ioncserélt vízből és autóipari karbamidból áll. Arra szolgál, hogy az SCR-(szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott gépjárművek nitrogén-oxid kibocsátását csökkentse. A folyamat során az AdBlue® az SCR katalizátorba fecskendezve vízzé, levegővé és nitrogénné alakítja a kipufogó gázok ártalmas nitrogén-oxidjait.

Az erősen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – AdBlue folyadék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az AdBlue-tartályból a katalizátorba vezető csövek duplafalúak, ami lehetővé teszi, hogy a hűtőrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az AdBlue-tartályt, ha az megfagyott.

Az AdBlue® további pozitív környezeti hatásai:

  • A nitrogén-oxidokat (NO) legalább 60%-kal csökkenti az Euro 3 osztályhoz képest
  • A részecskeszámot legalább 80%-kal csökkenti (Euro 4 osztályhoz viszonyítva)
  • A CO2 csökkenés akár 7% is lehet
  • Környezetbarát. Az AdBlue® összetevői karbamid és víz

     

AdBlue®: egyértelmű előnyök

Az SCR technológia az alábbi előnyöket biztosítja:

  • Gazdaságosabb gépjármű üzemeltetés. Bizonyos útdíjfizető rendszerek – például a németországi ökoadó (Ökomaut) – az útdíj kiszámításakor figyelembe veszik a környezetkímélő technológiák alkalmazását.
  • Gyorsabb célbaérés. Ausztria bizonyos részein, például az Inntal autópályán, az Euro 6 osztályba tartozó járművek 2020 végéig mentességet élveznek az éjszakai vezetési tilalom alól.

     

Hogyan érdemes használni az OMV AdBlue® terméket?

Az Euró 6 szabvány bevezetése után, az újonnan gyártott haszongépjárműveket kötelezően már SCR rendszerrel látnak el.

AdBlue-t® kizárólag biztos forrásból vásároljon! Az AdBlue® adalékanyag minőségi követelményei szigorúak, a nem megfelelően tisztított vagy higított folyékony oldat nemcsak hatástalan a károsanyag- kibocsátás csökkentésének tekintetében, hanem az SCR rendszer meghibásodásához is vezet.

Fontos, hogy az AdBlue®-hoz ne adjon más folyadékot, sem üzemanyagot, sem vizet! A rendszer működéséből menet közben a sofőr semmit nem érzékel, egyedül a mennyiséget mutatja egy kijelző a műszerfalon. Az Euro emisszócsökkenési normák megkövetelik, hogy az AdBlue® adalékanyag csökkenése esetén a vezetőt figyelmeztetni kell. Teljes kifogyás esetén a rendszer biztosítja az eljutást a következő beszerzőállomásig, azonban a motorteljesítmény részleges csökkentésével, majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását.

Az OMV AdBlue® tankolás éppen olyan egyszerű, mintha gázolajat tankolna. Az AdBlue® könnyen elérhető: egész Európában*, több mint 130 OMV-töltőállomáson megvásárolható 3.5, 5, illetve 10 literes kiszerelésben, vagy közvetlenül a jármű AdBlue® tartályaiba tankolva.

A tehergépjárművek AdBlue® szükséglete függ a járművek típusától, illetve a működési körülményektől, általánosságban azonban elmondható, hogy a várható AdBlue®-szükséglet a gázolajfogyasztás mintegy 4%-át teszi ki, ami hozzávetőlegesen 1 – 1,5 l/100km. Az 1 – 1,5 l/100 km fogyasztást alapul véve egy 60 literes AdBlue® tartály 6000 km-re elegendő. Ez több mint elégséges ahhoz, hogy elérjen vele az OMV legközelebbi AdBlue® töltőállomására.
 

Hogyan szállítsam és tároljam az AdBlue® adalékanyagot?

A számos előnyös tulajdonsággal rendelkező, környezetkímélő AdBlue® adalékanyag szállítása és tárolása speciális odafigyelést kíván. Fontos, hogy csak kifejezetten erre a célra alkalmas eszközöket és berendezéseket használja!
Az AdBlue® -10 fok alatt megfagy, +30 fok felett viszont elbomlik, ezért tárolásakor minden évszakban biztosítani kell a megfelelő hőmérsékletet. Továbbá fontos, hogy az AdBlue® folyadékba ne kerüljön semmiféle szennyeződés vagy egyéb anyag, mert az meghibásodást okozhat az SCR rendszerben.

Az AdBlue® kiszállítása az alábbi módon lehetséges:

  • Ömlesztett áru
  • Szállítás az OMV speciális AdBlue® tartálykocsijával
  • Árufelvétel a gyárban

Keresse munkatársainkat további információkért!
 

Kapcsolat

OMV Hungária Kft.
Október huszonharmadika utca 6-10 V. em. 5/A
1117 Budapest
Tel.: +36 (1) 381-9783
Fax: +36 (1) 381-9790
info.vevo-szolgalat@omv.com
nagyker@omv.com

Kenőanyag kereső